یحیی زاده در تذکر کتبی خود به رئیس جمهوری:

ظلمی که در حق کارگران شرکت فولاد میبد می‌شود با اصل 44 و قانون کار تناسبی ندارد

یزدفردا "نماینده مردم تفت و میبد در مجلس در تذکر کتبی خود به رئیس جمهوری در صحن علنی امروز مجلس (دوشنبه 16 فروردین) خواستار پرداخت حقوق معوقه 6 ماهه کارگران شرکت فولاد میبد شد.

به گزارش یزدفردا"سید جلال یحیی زاده"اظهار داشت: هم اکنون 6 ماه است که شرکت فولاد میبد یک ریال از حقوق 6 ماه گذشته کارگران خود را پرداخت نکرده است و حتی حق بیمه این کارگران را نیز مسدود کرده است.

یحیی زاده با بیان سوابق و ویژگی‌های شرکت فولاد میبد، گفت: شرکت فولاد میبد 17 سال سابقه فعالیت دارد. این شرکت تولید فولاد به لحاظ ساختاری یک تولیدی کوره بلند است و برای ادامه حیات به کک و آهن نیاز دارد.

وی با اشاره به واگذاری 49 درصد از سهام شرکت فولاد میبد به بخش خصوصی در آبان ماه سال گذشته، تصریح کرد: بخش عمده 51 درصد باقی مانده سهام شرکت فولاد میبد متلعق به روس‌هاست و آنها نیز نفوذ و نظارت خاصی بر فعالیت این شرکت ندارند.

یحیی زاده ادامه داد: بخش خصوصی که سهام شرکت فولاد میبد را خریداری کرده است، نفوذ همه جانبه خود را بر این شرکت مسلط کرده است و هیچ نظارت و اعمال نظری بر فعالیت‌های آن صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم تفت و میبد با انتقاد  از سوء مدیریت بخش خصوصی در شرکت فولاد میبد، اظهار داشت: خصوصی سازی بر اساس اصل 44 به این معنا نیست که ما شرکتی را به بخش خصوصی بدهیم و آن را به حال خود رها کنیم. ظلمی که در حق کارگران شرکت فولاد میبد می‌شود با اصل 44 و قانون کار تناسبی ندارد.

یحیی زاده با اشاره به پرداخت نشدن حقوق 6 ماه کارگران شرکت فولاد میبد، تأکید کرد: کارگران شرکت فولاد میبد در آستانه سال جدید بارها تجمعات اعتراضی برپا کردند و خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند، اما مسئولان توجهی به این اعتراضات نداشتند.

وی افزود: وزارت کار در آستانه عید نوروز قول پرداخت 3 ماه از حقوق معوقه این کارگران را داده بود که متأسفانه هنوز این امر محقق نشده است و کارگران زحمت کش فولاد میبد در شروع سال جدید با مشکلات بسیاری روبرو شده اند.

یحیی زاده در پایان ابراز امیدواری کرد با تذکر کتبی به رئیس جمهوری در صحن علنی مجلس، مسئولان امر بیدار شوند و به خود بیایند و حقوق حقه کارگران زحمت کش و مستضعف شرکت فولاد میبد را پرداخت کنند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا